Kamis, 19 November 2015

Ubat Rakyat

Ubat Rakyat

Hari ini, kita mempunyai farmasi seluruh penuh preskripsi dan over-the-kaunter ubat di tangan kita untuk rawatan hanya kira-kira apa-apa yang mengganggu kita. Yang tidak selalunya kes itu. Dalam tahun-tahun lalu, rakyat terpaksa bergantung kepada ubat-ubatan rumah atau ubat-ubatan rakyat; kadang-kadang ada apa-apa lagi. Sesetengah ubat-ubatan ini tidak berguna dan tidak berbahaya yang cukup, tetapi yang lain adalah sangat berbahaya dan tidak boleh digunakan. Berikut adalah tiga rawatan rumah anda pasti ingin menjauhkan diri dari.

# 1: Menggunakan minyak tanah untuk menghilangkan kutu kepala

Anda mungkin telah membaca akaun di mana ibu bapa yang digunakan sedikit minyak tanah untuk membunuh kutu pada rambut anak mereka. Ini adalah cara yang berkesan untuk menghilangkan perosak. Malangnya, ia juga sangat sangat berbahaya. Saya pasti anda boleh bayangkan mengapa kaedah ini adalah jelas salah satu yang tidak digalakkan lagi, jadi tidak kira apa yang anda diberitahu, anda harus mengelakkan satu ini di semua kos. Rawatan ini adalah tidak selamat untuk sebab-sebab berikut.

Minyak tanah mudah terbakar. Jika anda meletakkan ia pada rambut, dan kemudian kanak-kanak pergi berhampiran lilin atau perapian, anda boleh mempunyai situasi yang buruk di tangan anda. Ia juga sangat toksik, dan menyerap dengan mudah melalui kulit. Ramai kanak-kanak jatuh sakit atau meninggal dunia selepas menerima minyak tanah sebagai rawatan untuk kutu.

# 2: Menggunakan "Azarcon" atau "Greta" untuk sakit perut

Dalam banyak masyarakat Mexico dan Mexico-Amerika, rawatan "empacho," atau perut umum dan kesusahan usus, adalah untuk mengambil serbuk. Dua serbuk biasa digunakan adalah "Azarcon," dan "Greta." Kedua-dua ini telah hampir keseluruhannya terdiri daripada plumbum tepung.

Jika anda mengambil memimpin secara dalaman, walaupun sedikit boleh memudaratkan. Ramai orang cedera atau dibunuh daripada ubat ini. Percaya atau tidak anda masih boleh kadang-kadang mencari ini serbuk untuk dijual. Jelas sekali, bahkan tidak membeli atau menggunakannya.

# 3: Meletakkan Butter pada Burn yang

Anda mungkin telah diberitahu oleh ibu anda untuk memburuk-burukkan mentega pada luka terbakar. Ini berasal dari apabila wanita akan memasak dan membakar diri mentega sering berguna, dan ia membuatkan luka berasa lebih baik pada mulanya. Sisi bawah adalah bahawa rawatan yang mencemarkan membakar. Jika anda meletakkan mentega pada luka baru, anda menjemput jangkitan kerana bakteria akan berkembang dengan pesat dalam mentega.

Kita semua tahu bahawa kita adalah untuk menghormati dan mendengar orang-orang tua kami. Jika orang tua anda mengesyorkan rawatan rumah, bagaimanapun, anda mungkin mahu mengambil ini dengan sebutir garam. Selalunya perubatan moden lebih mengetahui.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar