Kamis, 19 November 2015

Kebanyakan Orang Mempunyai Produk Healing di Pantry mereka

Kebanyakan Orang Mempunyai Produk Healing di Pantry mereka

Madu adalah satu produk yang digunakan secara meluas yang dihasilkan oleh serangga dan ia hanya menakjubkan bagaimana banyak cara madu boleh digunakan. Apabila kebanyakan orang berfikir madu mereka mengaitkannya dengan sarapan mereka. Apabila mereka bangun pada waktu pagi dan mempunyai sekeping roti bakar dengan kopi mereka yang mereka suka untuk menyebarkan madu pada roti bakar mereka dan itu adalah satu cara yang indah untuk menikmati madu.

Anda akan dapati balang madu dalam pantry kebanyakan isi rumah tetapi tidak semua orang sedar semua cara anda boleh menggunakan madu untuk kesejahteraan anda. Adakah anda tahu bahawa madu adalah bukan sahaja produk yang merasa sangat menyenangkan gula tetapi ia juga mempunyai kemungkinan untuk bertindak sebagai produk penyembuhan yang boleh digunakan untuk beberapa tujuan seperti berikut?

Kolesterol
Madu boleh digunakan sebagai satu cara semula jadi untuk mengurangkan paras kolesterol. Gabungan popular madu dan kayu manis telah digunakan untuk mengurangkan tahap kolesterol. Satu-kursus menyatakan bahawa gabungan dua sudu besar madu dan tiga kayu manis serbuk larut dalam enam belas auns air teh hampir serta-merta boleh mengurangkan tahap kolesterol sebanyak sepuluh peratus.

Menggunakan madu dengan makanan sebagai sebahagian daripada diet yang sihat juga boleh mengurangkan tahap kolesterol dalam ramai orang. Jelas sekali, madu bukanlah pengganti untuk latihan, perubahan diet dan penggunaan rawatan doktor-lain yang ditetapkan untuk mereka yang mengalami paras kolesterol tinggi. Walau bagaimanapun, ia boleh digunakan sebagai satu pendekatan dalam banyak strategi untuk mencegah penyakit kolesterol yang berkaitan.

Jangkitan pundi kencing
Satu kombinasi yang berkesan kayu manis dan madu telah digunakan untuk memerangi jangkitan pundi kencing. Sifat-sifat antibakteria madu kelihatan amat sesuai untuk memusnahkan kuman bertanggungjawab untuk jangkitan pundi kencing. Dua sudu serbuk kayu manis dan satu sudu teh madu dilarutkan dalam segelas air suam adalah ubat tradisional yang terkenal untuk jangkitan pundi kencing.

Burns
Untuk luka terbakar yang serius mendapatkan bantuan perubatan profesional serta-merta terus. Tetapi terbakar kurang serius boleh dirawat dengan madu. Bukan sahaja madu melakukan kerja yang baik untuk mengurangkan kesakitan yang dikaitkan dengan luka bakar, ia juga membantu dalam menggalakkan penyembuhan. Ini bukan sahaja satu perkara cerita rakyat dan tradisi, sama ada. Laporan dalam penerbitan akademik, termasuk Jurnal Persatuan Perubatan Amerika telah menyokong penggunaan madu.

Jika anda mempunyai luka terbakar yang dan mahu menggunakan madu sebagai penawar, memohon jumlah yang kecil produk mentah ringan ke atas kawasan yang terjejas. Anda kemudiannya boleh meliputi madu dengan berpakaian kain kasa steril atau bahan yang sama. Oleh itu, apabila anda mempunyai sekeping rangup anda roti bakar penyebaran dengan madu pada waktu pagi kamu akan tahu madu menyumbang kepada kesihatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar